Afrikoans! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Leesberg - WaarBenJij.nu Afrikoans! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Leesberg - WaarBenJij.nu

Afrikoans!

Door: Iris Leesberg

Blijf op de hoogte en volg Iris

22 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hola!

Even weer een update vanuit het prachtige Kaapstad. Heb de afgelopen weken weer een hele hoop meegemaakt en begin zo langzamerhand steeds meer een local te worden.

Het weer veranderd elke dag, de ene dag is het mega koud en de volgende dag lig je in je bikini aan het strand:D Zo zijn we met een groepje meiden een paar weken terug gaan surfen in Muizenberg! Een op en top plek om te leren surfen, maar ook de profs gaan er heen om een paar mega golven te pakken. Na zo'n 173537226 keer van die surfplank af te zijn gevallen hebben we onze aandacht toch maar gevestigd op het kijken naar "hotte surferboys":P.

Vorige week ben ik gaan hiken op Lions head. Ik als expert op het gebied van hiken dacht natuurlijk dat dit een stevige bergwandeling was, nou niet dus. Zwetend en puffend boven gekomen was het "het klimmen" zeker waard, want wat een mooi uitzicht heb je daar!!

Afgelopen weekend heb ik dan eindelijk de walvissen gespot en met haaien gezwommen!! Bij het sharkcage diven gingen we met een klein bootje de zee op (dolfijntjes zwommen zelfs mee), waar we midden op het water ergens ter anker gingen. Er wordt dan een kooi naast de boot gehangen waar je met een groepje in gaat. JA daar was de eerste haai dan, 4,5 meter lang:O. In het begin zwom die nog rustig langs, maar ineens zat die gewoon recht voor mn neus met z'n tanden in de kooi te bijten AAAH! Wel echt heel cool en zeker iets wat ik van m'n bucketlist kan afstrepen.

M'n stage is ook heel erg leuk! Als opdracht ben ik nu een grafische uitwerking voor een charity aan het maken. Iets wat ik heel graag wilde leren. De charity waar ik het voor doe is van een Nederlandse eigenaresse die hier in de buurt een van de beste restaurants ter wereld runt. Met haar kookkunsten heeft ze een super voedingsrijke muffin bedacht en kookt ze een paar keer per week eten voor een weeshuis in de townships. Nu ben ik dus bezig met het ontwerpen van logo en een visual language (visite kaartje, kleuren patroon, briefpapier, etc).

Over Afrika zelf gesproken, gisteren heb ik voor het eerst echt de townships gezien vanuit de auto. Het is gewoon 12 km lang alleen maar golfplaat huisjes CRAZY! Vreselijk om te zien hoe mensen hier leven en hoe groot het verschil is tussen arm en rijk als je de stad uit rijdt. Binnenkort mag ik met een meisje mee naar een weeshuis, wat ik echt super gaaf en interessant vind om mee te maken.

Verder bestaat mijn weekend en mijn week vooral uit partying en lekker eten. Zo kun je hier gewoon voor 5 euro mega lekkere sushi smikkelen!:D:D:D. Volgende week gaan we waarschijnlijk naar Stellenbosch en over twee weken ga ik hier eens de festivalwereld meemaken, want we gaan een heel weekend naar ROCKING THE DAISIES! Is kijken of ze hier net zo'n lekkere frietjes hebben als bij Fransen & Kanters Cateraars.

Houdoeee xxxx



  • 22 September 2014 - 12:15

    Maud:

    Hey Iris! Super om je verhalen te lezen! Je vermaakt je goed zo te horen haha! Heel veel plezier nog! xxx Maud

  • 22 September 2014 - 13:56

    Elssssssa:

    TE GEK IES! die haaaaie... vet! zet m op! leeeeeven

  • 22 September 2014 - 21:32

    Manon:

    spannend die haaien!!! mijn hart zou m'n lichaam uit bonzen denk ik zo! heerlijk leventje daar

  • 23 September 2014 - 09:17

    Suzanne:

    Haa Iris! Klinkt super, gave verhalen zeg!

  • 23 September 2014 - 09:20

    Suzanne:

    Lekker genieten.. XXX

  • 27 September 2014 - 23:22

    Elke:

    Gaaf ies! Genieten jij daar!

  • 30 September 2014 - 19:47

    Hanny:

    Hou Ies, zie en lees dat je het ontzettend naar je zin hebt! Veel leren en genieten want dit heb je dan maar mooi gehad!
    Veel plezier nog en een dikke X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2015

Laatste dag

09 Januari 2015

Het einde is in zicht!

03 December 2014

DE HELFT!!!!!

22 Oktober 2014

Baie prachtig!

22 September 2014

Afrikoans!
Iris

Beste mensen, Ik ben Iris Leesberg, 21 jaar en studeer Communicatie. Voor deze opleiding doe ik een stage in Kaapstad bij een creatieve design studio. Gedurende mijn verblijf periode ga ik de ups en downs van Kaapstad ontdekken. En natuurlijk dan vooral de leuke dingen! Lots of love!

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 4362

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: