First impression - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Leesberg - WaarBenJij.nu First impression - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Leesberg - WaarBenJij.nu

First impression

Door: Iris Leesberg

Blijf op de hoogte en volg Iris

04 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve mensen,

Aangezien veel al berichtjes hebben gestuurd met de vraag over hoe het hier is ga ik toch maar starten met een blog.

Voor de snelle lezers, het is hier AWESOME!

Ik ben vorige week vertrokken vanuit Amsterdam en na zo'n 1003938228 knuffels toch afscheid genomen van Steef, Annies en Elsa op Schiphol.

De vlucht naar Dubai verliep prima, heb heerlijk geslapen en gegeten. In Dubai zelf heb ik 4 uur vertraging gehad terwijl ik in het vliegtuig zat. Het vliegtuig was kapot dus niet echt een relax gevoel om weg te gaan. Maargoed, zat naast een Zuid-Afrikaanse mevrouw en ja, dat was mijn eerste ontmoeting met Zuid-Afrika want we hebben samen alleen maar wijn gedronken. En WAUW wat kunnen deze mensen zuipen haha. Daar kunnen wij Brabanders nog wel wat van leren.

Aangekomen in Kaapstad was het al donker en laat dus ben snel gaan inchecken bij mijn appartementen complex, waar het overigens heel chill is. Ik woon met 2 Belgische meisjes en heb al veel andere studenten ontmoet daar.

Afgelopen vrijdag heb ik van het uitgaansleven mogen proeven hier, en niet zonder resultaat, want OOO wat heb ik een kater gehad de volgende dag haha. Zaterdag zijn we met een grote groep naar Club 31 geweest, dit is een club op de 31e verdieping van een gebouw met een waanzinnig uitzicht over Kaapstad. De zondag zijn we heerlijk naar het strand geweest, ja that's life here! Afgesloten met wat drankjes in Caprice, wat een erg leuk tentje is in Campsbay, hier is het zo ongeveer elke zondag FISSA!

Oke, nu even het serieuze werk waar ik dan toch wel echt voor ben gekomen. STAGE!

Ik loop stage bij een creatief design bureau genaamd Wonderland Works. Het kantoor zit in een heel gaaf industrieel gebouw met allemaal upcoming bedrijfjes en winkeltjes die allemaal iets hebben met art en design.

Ik hoorde dat hier iedereen een beetje een laying back instelling heeft, maar hier integendeel ze werken hier heel hard en hebben hele gave projecten. Ook willen ze me heel veel leren wat ik natuurlijk super leuk vind.

Tot nu to ga ik elke dag met de taxi naar m'n werk want het is toch Afrika en de verschillen tussen arm en rijk liggen enorm ver uit elkaar. Zo loop je bijvoorbeeld dit gebouw uit en staat er ineens een klein kindje te bedelen om eten of staan mensen uit de vuilnisbakken te graaien. De mensen verder zijn hier over het algemeen heel aardig en willen je overal bij helpen.

Binnenkort ga ik shark cage diving doen en whale watching, heb er nu al zin in! Wat de vrouw in het vliegtuig al zei: "Oh Darlin, you're gonna love Capetown!" Dat is echt zo.


Ik zal jullie binnenkort weer op de hoogte houden met wat ik hier allemaal doe en natuurlijk een leuke foto reportage!

Lots of love!


  • 04 September 2014 - 11:44

    Lisa:

    TOP dat je het TOP hebt iesje!
    Genieten genieten en genieten en met dat gezuip komt het dus wel goed, kun jij als je terugbent dus weer aan ons 'brabanders' gaan leren: LET OP: m'n verwachtingen van jou drinkvermogen zijn nu dus heel erg opgehoogd.

    geniet ervan iesje en heeeel vet shark cage en whale watching, kei jaloers!
    hou ons zo maar eens regelmatig op de hoogte

    xxxxx

  • 04 September 2014 - 11:47

    Kelly:

    Isisssss. Klinkt FANTASTISCH! enjoy darling. X

  • 04 September 2014 - 12:17

    Je Moeder:

    Wat leuk dat je hiermee begonnen bent zo zijn we toch een beetje bij je!!
    XXX

  • 04 September 2014 - 12:48

    Anke:

    Ies! Het klikt nou al als een top stage, en je bent er nog maar een week. Komt helemaal goed daar. Geniet er maar flink van! Xxx

  • 04 September 2014 - 13:33

    Manon:

    skon ieske!! meteen al flink de beest uitgehangen tijdens het stappen! ben benieuwd hoe de haaitjes en walvisjes zijn! GENIET
    xxxxxxxxxx

  • 04 September 2014 - 17:05

    Jori:

    Toch maar 'n blogje begonnen, goed bezig!
    Ik ga het op de voet volgen & mijn eigen herinneringen tegelijkertijd ophalen haha.
    Zo te lezen heb je al een prachtweek achter de rug, kan niet beter & er gaan er nog véél meer komen!

    GENIET ERVAN! x

  • 05 September 2014 - 07:28

    Margo Van Stiphout:

    Leuk om te lezen Iris. Heel veel plezier daar, succes met je stage!

  • 05 September 2014 - 23:19

    Elke:

    Ohhhh Iris wat leuk allemaal! Niet vergeten te genieten hè als je tussen de haaien en de walvissen zit!
    Eigenlijk gewoon genieten van alles wat je daar doet! En inderdaad leuk deze verhalen, blijven we mooi op de hoogte!

    Succes op je stage, laat ze maar eens zien dat jij ook verrekkes hard kan werken.

    Kusjes uit Errup

  • 23 September 2014 - 07:53

    Elly Van Der Linden:

    Hoi Iris,

    Wat leuk dat je een reisverslag maakt. Nu kunnen we jou een beetje volgen en zien we de foto`s van dit prachtige land. xxx ook van ome Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2015

Laatste dag

09 Januari 2015

Het einde is in zicht!

03 December 2014

DE HELFT!!!!!

22 Oktober 2014

Baie prachtig!

22 September 2014

Afrikoans!
Iris

Beste mensen, Ik ben Iris Leesberg, 21 jaar en studeer Communicatie. Voor deze opleiding doe ik een stage in Kaapstad bij een creatieve design studio. Gedurende mijn verblijf periode ga ik de ups en downs van Kaapstad ontdekken. En natuurlijk dan vooral de leuke dingen! Lots of love!

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 4366

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: