Het einde is in zicht! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Leesberg - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Leesberg - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

09 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

......

Luisterend naar het nummer "Feels like home" van Edwina Hayes gaat er ineens heel veel door me heen. Het einde is in zicht en NEE ik wil nog niet naar huis. Capetown feels like home for me!

We hebben het er al veel over gehad met iedereen. We moeten bijna naar huis en er is nog zo veel te doen. Vanochtend was ik in zo'n klein vies sigaretten winkeltje aan de overkant van mijn werk. Je weet wel zo'n winkeltje waar alleen locals komen en waar je eerst een hap lucht van buiten moet nemen, omdat het binnen eigenlijk niet te harden is:P Ik kom daar elke dag om even wat drinken te kopen en praat met de man die daar altijd achter de balie staat. Hij vond het toch wel echt jammer dat ik weg ging, daarom moet ik volgende week langs komen en heeft hij een klein cadeautje zei die! Heel schattig!


Ja de laatste weken waren extra speciaal! Kerst vieren in de zon is toch wel iets geks. Ja en dan merk je dat die hectische familie diners toch wel erg leuk zijn. Maar gelukkig hebben we hier met zijn allen kerst gevierd!

GARDEN ROUTE
Voor de kerst zijn Stefan (<3) en ik een paar dagen de Garden route opgegaan. Dit is de route helemaal langs te kust loopt naar het Oosten van Zuid-Afrika. en Wow wat is het daar prachtig! Vele dorpjes en vooral een schitterende natuur. We zijn na de vele Baboons die we hebben gezien naar Plettenberg bay gereden. Hier verbleven we in een heel schattig guesthouse waar 's ochtends de varkens door de keuken liepen!(geweldig vond ik dat).

Ja en dan moest ik voor mezelf toch echt iets waar gaan maken:
THE HIGHEST BUNGEE OF THE WORLD!!
Je hoeft me niet vragen: "Vond je het eng?" want JA het was eng, maar wel een ontzettend gaaf gevoel! Ik kwam boven met een smile van oor tot oor!

Verder hebben we met olifanten gewandeld, leeuwen gezien, en in een heel grappig apenpark geweest waar de apen om je heen slingeren. Vooral Stefan voelde zich hier thuis:P

Toen we terug kwamen, kwam er nog een iemand langs speciaal voor mij: MADDIEEE!..
De vakantie meteen ingeluid met avondjes stappen, wijnproeverijtjes, shoppen en strand strand en strand.

ook zijn we naar Mzoli's geweest! Dit is een braai restaurant in de townships! Daar weten ze echt hoe je moet feesten en vooral DANSEN:O... Toch 12 jaar gedanst en nog steeds voelde ik me een houten hark daar binnen! Maar ach, toch maar geprobeerd om lekker te schudden met die billen haha!

NEW YEARS EVE.. Deze keer geen hakken en jurkjes, maar naar een super gaaf festival! Arm in arm in een kring van vrienden hebben we afgeteld van 10 tot 1 (alhoewel ze al halverwege stopten maargoed T. I . A (this is africa)). Iedereen even zoenen en knuffelen en toen weer dansen tot in de vroege uurtjes!

NU weer back to reality en nog even stage lopen! Na deze 4 maanden merk ik toch wel dat dit bedrijf niet zomaar een bedrijf is! Mijn collega vertelde me 3 maanden geleden: "Iris.. Wonderland is like a family for me!" En ik kan je vertellen.. het is zeker net een familie.. Een familie die ik enorm ga missen als ik terug ben in Nederland.

Volgende week vertrek ik naar Namibia waar ik echt ENORMMMM naar uitkijk! Alle ansicht kaarten gaan nu werkelijkheid worden:D De natuur, de dieren, eigenlijk alles! ONE OF MY BIGGEST DREAMS WILL COME TRUE!

Ik houd jullie op de hoogt van mijn Namibia reis en even ter info:

SAVE THE DATE: 31 JANUARY
Dan ben ik terugggggg


DIKKE VETTE AFRIKAANSE N....ZOEN X
Iris






  • 09 Januari 2015 - 14:13

    Elke:

    Gaaf ies, genieten! xxxx

  • 09 Januari 2015 - 17:32

    Jori:

    Leesberg!

    Wauw, leuk verhaaltje weer. Precies hoe jij bent haha, ik lach me ziek. Prachtig! Geniet er nog van de laatste paar weken, en.... Namibie is heeeeel gaaf, dus dat komt wel goed. Tot snel in het koude kikkerlandje, groetjesssss.

  • 09 Januari 2015 - 18:23

    Elly Van Der Linden:

    Hoi Iris,
    Wat een geweldige leuke activiteiten doe je daar. Dat is een ervaring om nooit meer te vergeten.

    Wat betreft de hectische familie diner met kerst, deze was dit jaar iets rustiger maar gezellig. Je moeder en ik hebben érg veel plezier gehad op kerstavond!!!
    Geniet nog even van de geweldige tijd die je daar hebt. Fijn dat je de 31ste weer terug bent.

  • 24 Januari 2015 - 16:29

    Anne K:

    Ies, je bent verhalen aan t beleven, fantastisch enthousiast kind:-) xxxx

  • 28 Januari 2015 - 21:52

    Suzanne:

    Irisss! Wat een gave verhalen zeg. Goed om te lezen dat je daar zo geniet. Wat is dat snel gegaan zeg. Dit zijn alweer je laatste daagjes. Maak er iets speciaals van en geniet vooral! Tot snel xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2015

Laatste dag

09 Januari 2015

Het einde is in zicht!

03 December 2014

DE HELFT!!!!!

22 Oktober 2014

Baie prachtig!

22 September 2014

Afrikoans!
Iris

Beste mensen, Ik ben Iris Leesberg, 21 jaar en studeer Communicatie. Voor deze opleiding doe ik een stage in Kaapstad bij een creatieve design studio. Gedurende mijn verblijf periode ga ik de ups en downs van Kaapstad ontdekken. En natuurlijk dan vooral de leuke dingen! Lots of love!

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 4363

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: